Hat autómárka, amelyek logója meglepő és váratlan jelentéseket hordoz 1. **BMW**: A BMW emblémája sokak számára csupán egy kék és fehér négyzetekből álló körnek tűnik, de valójában a logó a repülőgépekkel kapcsolatos örökségére utal, mivel a cég eredetil
"Létezik a Jóisten, és elküldte hozzám az angyalkáját" - Akár apukaként is kipróbálná magát Miló Viki férje, Attila
Fedezze fel velünk a 6 különleges autóemblémát, amelyek története talán még Ön előtt is rejtve maradt!
Az Abarth logója egy lenyűgöző pajzs formájában jelenik meg, amely a nemesi címerek eleganciáját idézi. A piros szín a versenyautók dinamizmusát és szenvedélyét szimbolizálja, míg a sárga árnyalat Merano városának emlékét őrzi, ahol a cég alapítója, Carlo Abarth, a háború zűrzavara alatt menedékre lelt.
És mi a helyzet a skorpióval? Nem, nem csupán egy családi embléma, hanem sokkal inkább egy személyes utalás: Carlo Abarth skorpió csillagjegyű volt. Igen, az Abarth emblémája valójában egy közvetlen hivatkozás a csillagjegyére.
Valószínűleg Ön is találkozott már azzal a népszerű elmélettel, miszerint a BMW emblémája egy repülőgép légcsavarját szimbolizálja, utalva ezzel a vállalat háborús időszakban végzett repülőmotor-gyártására. Azonban ez a mítosz csupán részben fedi a valóságot.
Bár az 1920-as években a cég reklámkampányaiban valóban a propellerekhez hasonlította a logóját, hogy kihasználja a repülés iránti lelkesedést, valójában a kék és fehér színek a Bajorország zászlajára utalnak. A márka neve is innen ered: Bayerische Motoren Werke, ami magyarul Bajor Motorüzemeket jelent.
A név egyértelműen olaszos hangzású, ami nem meglepő, hiszen Ettore Bugatti szülőföldje Olaszország. Azonban a márkát már Franciaországban alapította, mégpedig a festői Molsheim településen, 1909-ben. A mai Bugatti szuperautók továbbra is itt készülnek, és gyakran ragyogó világoskék színben tündökölnek, amely a francia motorsport büszke szimbóluma.
A Cadillac név valóban magával ragadó eleganciát sugall, és érdekes módon egy francia nemes, Antoine de la Mothe Cadillac történetéhez kötődik, aki Detroit alapítója volt. Azonban az igazság az, hogy a férfi valódi neve Antoine Laumet volt. Miután megérkezett az Újvilágba, úgy döntött, hogy kitalálja magának a nemesi címet, mégpedig úgy, hogy ellopta egyik osztálytársa családi címerét. Így hát a mai luxusautók egy hamis nemesi címert viselnek büszkén a motorháztetőjükön – olvasható a MotorBiscuit oldalán.
A "Jeep" kifejezés eredete az amerikai katonai szleng világába nyúlik vissza, ahol az újoncokat és a kísérleti járműveket illették ezzel a névvel. A népszerűsége egy különleges képregényfigurának, Eugene the Jeep-nek is köszönhető, aki a Popeye sorozatban tűnt fel mint egy falmászó, kutyaszerű lény. A név végül a Willys katonai terepjáróra ragadt, amikor egy sofőr, aki a Capitolium lépcsőin hajtott fel, így említette járművét. Érdekes módon a Willys évekig tartó jogi csatározás után, 1950-ben végre sikerült levédetnie a "Jeep" nevet, ezzel biztosítva a márka hírnevét.
A Porsche-logó nemesi címernek tűnik, pedig nem az. Amikor Ferry Porsche és az amerikai luxusautó-kereskedő, Max Hoffman új emblémát terveztek, Stuttgart város és Württemberg tartomány jelképeiből rakták össze, csak éppen címerformában. A középen lévő ló sem véletlen: Stuttgart neve szó szerint azt jelenti, hogy "ménesudvar".
Vagyis a Porsche-címer nem családi, hanem földrajzi eredetű, hiába néz úgy ki, mintha egy nemesi ház címere lenne.