Akadtak, akiket váratlanul ért a helyzet! A fogyasztóvédelem Hajdú-Bihar megyében taxisokat és vendéglátóhelyeket vizsgált.

A fogyasztóvédelmi hatóság április 28. és szeptember 15. között alapos vizsgálat alá vonta a taxik, szórakozóhelyek és vendéglátóhelyek működését. A Nemzeti Kereskedelmi és Fogyasztóvédelmi Hatóság (NKFH) irányítása alatt a kormányhivatalok fokozott figyelmet fordítottak a vendéglátó egységekre, szórakozóhelyekre, fesztiválokra és taxikra. Az ellenőrzések célja az idegenforgalmi szolgáltatásokra vonatkozó szabályok betartásának ellenőrzése volt, továbbá arra is figyeltek, hogy kiszűrjék a vásárlókat tisztességtelenül befolyásoló kereskedelmi gyakorlatokat. Az NKFH legfrissebb tájékoztatása szerint a folyamatos ellenőrzések eredményeként a kifogásolt kereskedői gyakorlatok előfordulása évről-évre csökken.
Ellenőrzés a szórakozóhelyeken
Mint írják, a kormányhivatalok a kiemelt turisztikai időszakban 279 vendéglátó egység ellenőrzését végezték el, és minden harmadik esetben fedeztek fel jogszabálysértést. A turisztikailag frekventált helyeken, valamint fesztiválok, rendezvények helyszínén lefolytatott vizsgálatok során leggyakrabban a mérlegek hitelességének hiánya, valamint az eladási ár vagy egységár feltüntetésének hiánya merült fel problémaként.
Előfordult, hogy a vendéglátóhelyek nem helyezték ki az árjegyzéket az üzlet bejáratán kívül, ami megnehezítette a vásárlók tájékozódását. Továbbá, a vásárlók könyve sem mindig volt könnyen elérhető, és az elektronikus fizetési lehetőségek hiánya is problémát jelentett a fogyasztók számára. A hatóság próbavásárlásokat végzett, nemcsak az üzletekben, hanem a közterületi, alkalmi árusoknál is. A kormányhivatal munkatársai közel 600 ellenőrzést hajtottak végre, amelyek során 14 százalékban találtak problémás helyzeteket.