Az autópályák sebességhatárai megújulnak, és jelentős emelkedés várható ezeken a területeken.


Emelkedik a maximálisan megengedett sebességhatár az autópályákon, itt vannak a részletek.

A legfrissebb információk alapján 2025 nyarától kísérleti jelleggel emelik a megengedett maximális sebességet bizonyos autópálya-szakaszokon. Hollandia után Csehország is bevezeti ezt az új szabályozást, amely ellentmond az európai tendenciáknak. Az Infostart tájékoztatása szerint a sebességhatár emelése egyelőre csak átmeneti jelleggel történik az ország autópályáin.

A lap cikke szerint, Csehország szembe megy a trendekkel, mivel 2025 nyarától 130-ról 150 kilométer/órára emelik a sebességhatárt egyes autópálya-szakaszokon. Az információk alapján a változtatás még csupán átmeneti, és a kijelölt időszak végén megvizsgálják, hogy a bevezetett változtatásoknak milyen hatásaik vannak a forgalomra és a közlekedésbiztonságra.

Az első szakasz, ahol a tervezett változtatásokat bevezetik, a D3-as autópálya Tábor és Ceske Budejovice közötti szakasza lesz. A döntés hátterében az áll, hogy ez a szakasz viszonylag újonnan épült, és forgalma is mérsékeltebb, mint más autópályáké. Az úton elektronikus kijelzőket is telepítenek, amelyek révén azonnali tájékoztatást nyújtanak majd az időjárási viszonyok vagy a forgalmi helyzet kedvezőtlen változásairól, lehetővé téve a sebességhatár gyors csökkentését, ha arra szükség mutatkozik.

A jövőbeli tervek között szerepel, hogy újabb szakaszokat jelölnek ki a közlekedési hálózatban, különös figyelemmel a D1-es autópályára, amely Prerov és Ostrava között húzódik, valamint a D11-es útra, Hradec Králové térségében. A maximálisan megengedett sebesség emelésére vonatkozó döntés azonban az első tapasztalatok kiértékeléséhez kötődik, amelyeket a D3-as sztráda üzemeltetése során gyűjtenek be.

Míg Csehországban és Hollandiában a maximális sebességet emelik, addig Németországban hamarosan fizetőssé válhatnak az autópályák. Legalábbis egyre gyakrabban vetődik fel az ötlet, mivel számos útszakaszt fel kellene újítani, az útdíjból származó bevétellel ezeknek a munkálatoknak egy jelentős részét fedezni is tudnák.

A Bauindustrie korábbi vezetője, Tim-Oliver Müller a BILD számára adott interjújában kifejezte támogatását az útdíjfizetés koncepciójával kapcsolatban. Emellett részletezte a jövőbeni autópálya-matrica terveiket is, amelyek a közlekedési rendszer megújítását célozzák.

Related posts