Tanügy: Iskola-összevonások és a pluszkiadások hatása Az iskola-összevonások kérdése egyre égetőbb témává válik a hazai oktatási rendszerben. A fenntarthatóság és a költséghatékonyság érdekében sok település kénytelen fontolóra venni a kisebb iskolák öss
A tervezett iskola-összevonások és a tanárok óraszámainak emelése gyökeresen átalakítja számos tanintézet felépítését, miközben felborítja a pedagógusok előre megtervezett órarendjét és szakmai tevékenységük egészét.
Nem beszélve azokról, akik az "óraszámháború" veszteseiként részben vagy teljesen elvesztik állásukat, tehát teljes életüket átírják a szomorú események.
Miközben a bukaresti kormány a megszorításokat minden területen, így az oktatásban is érvényesíti, és a költségcsökkentési kötelezettségekre hivatkozik a tervezett intézkedések indoklásakor, a romániai iskolaigazgatók szövetségének képviselői egy keddi közvitán felhívták a figyelmet arra, hogy a szimulációik szerint az a iskola, amely egy másik intézménnyel összeolvad, mivel tanulóinak száma 500 alá csökken, elveszíti jogi személyiségét. Ennek következtében egy igazgatói pozíciót megszüntetnek, de kötelező lesz egy igazgatóhelyettesi pozíciót létrehozni.
A közvitán, amelyet az Edupedu.ro oktatási szakportál is figyelemmel kísért, Viforel Dorobanțu, az említett szövetség alelnöke, aki a Călărași megyei Curcani településen vezet egy általános iskolát, egy figyelemre méltó példát hozott fel. Kifejtette, hogy létezik egy 450 tanulót, valamint egy 420 diákot számláló iskola, amelyek a törvény által előírt 500 fős maximális létszámhatár alatt működnek, és így összevonásra "ítéltetnek" a törvény szigorú értelmezése szerint.