Fogyasztóink védelme érdekében szigorúbb intézkedések lépnek életbe – ne felejtsük el, hogy a péntekig tartó fogyasztóvédelmi konzultáció még elérhető számunkra!

Szerdán a Vas Vármegyei Kormányhivatal és a Nemzetgazdasági Minisztérium közösen tartott sajtótájékoztatót a fogyasztóvédelmi konzultáció kapcsán. A rendezvény helyszíne a Vármegyeháza előtti tér volt, ahol Palóc André, a minisztérium szóvivője ismertette a konzultáció részleteit és kiemelte a kitöltés fontosságát.
Magyarország kormányzata áprilisban indította el "Közös ügyünk a fogyasztóvédelem" elnevezésű online konzultációját, amely lehetőséget biztosít a fogyasztók számára, hogy kifejthessék véleményüket a tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatok felszámolásáról, az online csalások megelőzéséről és a légiutas jogokkal kapcsolatos jogszabályokról. A tizenkét kérdésből álló kérdőív célja, hogy a kormány átfogó képet nyerjen a vásárlói álláspontokról, így a jövőbeni szabályozások a lehető legjobban szolgálhatják a fogyasztók jogi védelmét.
A Berzsenyi téren tartott tájékoztatón Vámos Zoltán főispán kiemelte, hogy a kormány célja a konzultáció elindításával a fogyasztói tudatosság növelése mellett egy olyan jogszabályi keretrendszer kialakítása, amely figyelembe veszi az emberek véleményét, és védi őket az utóbbi időszakban tapasztalt visszaélésektől. A feltett kérdések a mindennapi életben felmerülő problémákra reflektálnak – tette hozzá.
Fogyasztóvédelmi tanácsadás a vásárlók jogainak védelmében
Palóc André a felmérést érintő legfontosabb tudnivalóval kezdte: május 23-ig lehet kitölteni a fogyved.kormany.hu oldalon. Majd érzékletes példákkal szemléltette, milyen esetekben lehet hasznos, ha a felmérés eredménye alapján életbe lép majd a vásárlók érdekeit védő szigorúbb szabályozás.
Az akciókkal kapcsolatos visszaélések sajnos egyre gyakoribbá válnak: a kereskedők gyakran manipulálják az árakat, például egy termék árát akár 20-40%-kal megemelik egyetlen napra, majd a következő hetekben vagy hónapokban folyamatosan akciós áron hirdetik azt. Az online piactereken is előfordul, hogy a vásárlók nem kapják meg a rendelt terméket a várt minőségben, és a garanciális igények érvényesítése gyakran problémás. Nyáron különösen sok panasz érkezik a légi közlekedés terén, ahol a járatkésések és törlések mellett a tájékoztatás hiánya is megnehezíti az utazók helyzetét. Emellett a poggyászkezelés is komoly gondokat okozhat, hiszen előfordulhat, hogy a csomagunk eltűnik, vagy a kézipoggyászunk méretével kapcsolatban kellemetlen helyzetbe kerülünk beszálláskor.
A konzultáció eredményeként az őszi ülésszakban szigorúbb szabályozások lépnek majd életbe bizonyos területeken. A cél az, hogy hatékonyan csökkentsék a visszaélések lehetőségét, ezzel védve a családokat. A légiutasok jogait illetően az EU-n belül is kezdeményeznek szigorúbb intézkedéseket, amelyek a jelenlegi védelemnél még erősebb védelmet biztosítanak az utasok számára. Végül mindenkit arra ösztönöztek, hogy a rendelkezésre álló időszak alatt ne habozzon részt venni a fogyasztóvédelmi konzultáción.