A Xiaomi szárnyalása: Új rekordot döntött a cég okostelefon- és AIoT növekedésével - Smarteast A Xiaomi nemcsak hogy megdöntötte saját előző rekordjait, de az okostelefon-piacon és az AIoT (Mesterséges Intelligencia az Internet of Things-ben) szegmensekb

A Xiaomi nyilvánosságra hozta a március 31-én záruló három hónapra vonatkozó, nem auditált és konszolidált pénzügyi teljesítményét.
A Xiaomi nyilvánosságra hozta a március 31-én záruló három hónapra vonatkozó, nem auditált és konszolidált pénzügyi teljesítményét. A Xiaomi már az egymást követő második negyedévben tesz közzé 100 milliárd jüant meghaladó bevételi adatot, a korrigált nettó nyeresége pedig először haladta meg a 10 milliárd jüant. Az eredmények a piaci várakozásokat is túlszárnyalták: az első negyedévi bevétel 111,3 milliárd jüan volt, ami 47,4%-os növekedést jelent az előző év azonos időszakához képest ("YoY"). A korrigált nettó nyereség 10,7 milliárd jüant tett ki, ami 64,5%-os éves növekedésnek felel meg.
A negyedév során a Xiaomi minden üzleti területén kiemelkedő növekedést mutatott. Az okostelefonok bevétele 8,9%-kal emelkedett az előző év hasonló időszakához képest, elérve a 50,6 milliárd jüant. A vállalat IoT- és életmódtermékeinek bevételei még figyelemre méltóbb növekedést mutattak, 58,7%-kal nőve, így 32,3 milliárd jüanra emelkedtek. A mosógépek és hűtőszekrények szállításai szintén új rekordot állítottak fel, míg a légkondicionálók értékesítése, a piaci trendekkel ellentétben, több mint 65%-kal ugrott meg az előző év azonos időszakához képest. Az intelligens elektromos járművek (EV), valamint a mesterséges intelligencia (AI) és egyéb innovatív üzletágak bevételei 18,6 milliárd jüanra nőttek, és a Xiaomi SU7 sorozatú autóiból összesen 75 869 darabot szállítottak le.
A Xiaominak a prémium kategóriát megcélzó stratégiája minden kategóriában sikerre vezetett. Az okostelefonok átlagos eladási ára (ASP) 2025 első negyedévében rekordmagas, 1211 jüanra emelkedett. A februárban piacra dobott Xiaomi 15 Ultra eladásai 90%-kal nőttek az előző év azonos időszakához képest.
A Xiaomi okostelefonok egy évtized elteltével ismét elnyerték vezető helyüket Kínában, amelyet most 18,8%-os piaci részesedéssel büszkélkedhetnek.
2025 első negyedévében a Xiaomi okostelefonokból származó bevételei 8,9%-kal emelkedtek az előző év azonos időszakához viszonyítva, elérve ezzel az 50,6 milliárd jüant. A vállalat világszerte összesen 41,8 millió okostelefont szállított le, ami azt mutatja, hogy a Xiaomi már hetedik egymást követő negyedévben tapasztal növekedést az okostelefonok értékesítésében. A Canalys (jelenleg az Omdia része) adatai szerint a Xiaomi folyamatosan a globális okostelefon-szállítások élvonalában helyezkedik el, 19 negyedéve őrzi a top 3-as rangsort, 14,1%-os piaci részesedéssel. Külön érdemes kiemelni, hogy a Xiaomi részesedése Kínában jelentős növekedést mutatott, 4,7 százalékponttal emelkedve 18,8%-ra az előző évhez képest. Ez az öt egymást követő negyedévben elért növekedés lehetővé tette a Xiaomi számára, hogy tíz év után visszaszerezze vezető pozícióját a kínai piacon a leszállított telefonok számát tekintve.
A Xiaomi tovább erősítette pozícióját a prémium szegmensben, amely a legszélesebb körű elismerésre tesz szert a mobiltelefonok piacán. Harmadik féltől származó adatok alapján Kínában a 3000 jüant meghaladó árkategóriába tartozó okostelefonok eladásai a vállalat összes kínai okostelefon-értékesítésének 25%-át képviselik, ami 3,3 százalékpontos növekedést jelent az előző évhez viszonyítva. Az ennél drágább, 4000 jüan feletti készülékek esetében a Xiaomi piaci részesedése 9,6%-ra emelkedett, ezzel 2,9 százalékponttal javítva az előző évi eredményén.
Az IoT-szektor bevétele és bruttó árrése új csúcsokat döntött, míg az okos, nagyméretű háztartási gépek piaca kétszeresére növelte fejlődését.
A Csoport IoT- és életmódtermék-szegmense továbbra is látványos fejlődést mutat, hiszen a bevétele 2025 első negyedévében 58,7%-kal 32,3 milliárd jüanra ugrott. A bruttó árrés is jelentős javuláson ment keresztül, 5,4 százalékponttal 25,2%-ra nőtt, ami új rekordot jelent a bevétel és a bruttó árrés terén egyaránt. Bár a háztartási készülékek értékesítése hagyományosan ebben az időszakban nem a legmagasabb, a Xiaomi intelligens, nagyméretű háztartási készülékei kiugróan sikeresek lettek. A légkondicionálók forgalma meghaladta az 1,1 millió darabot, ami több mint 65%-os növekedést jelent az előző év azonos időszakához viszonyítva. A hűtőszekrények esetében 880 000 darab került eladásra, szintén 65%-os bővüléssel, míg a mosógépek szállítása több mint 100%-kal, 740 000 darabra emelkedett az előző év azonos időszakához képest. A hűtőszekrények és a mosógépek értékesítése rekordszintre emelkedett, tükrözve a Xiaomi innovatív megközelítését a háztartási készülékek terén. Az idén a cég új, intelligens háztartási készülékeket gyártó egysége is megkezdi működését, ami tovább fokozhatja a növekedést.
A Xiaomi táblagép-üzletága dinamikusan fejlődik. A Canalys legfrissebb jelentése alapján a Xiaomi nemcsak hogy 56,1%-os növekedést könyvelhetett el a globális táblagép-szállítások terén az előző év azonos időszakához képest, hanem ezzel a vállalat először került be a világ három legnagyobb táblagép-gyártójának körébe, miközben Kínában megőrizte a harmadik pozícióját. Ezen kívül a Xiaomi viselhető okoskarkötői globális szinten az első, míg Kínában a második helyet foglalják el, míg a TWS fülhallgatói a második helyen állnak világszinten, Kínában pedig az első pozíciót birtokolják.
2025. március 31-én a Xiaomi AIoT-platformjához csatlakoztatott IoT-eszközök száma (okostelefonok, táblagépek és laptopok kivételével) elérte a 943,7 milliót. A Xiaomi AIoT-platformjához csatlakoztatott, öt vagy több eszközzel rendelkező felhasználók száma (okostelefonok, táblagépek és laptopok kivételével) 19,3 millióra nőtt, ami 26,5%-os növekedést jelent tavalyhoz képest. 2025 márciusában a Mi Home alkalmazás havi aktív felhasználóinak száma ("MAU") 106,4 millióra emelkedett, ami 19,5%-os bővülést jelent az előző évhez képest. A Xiaomi AI-asszisztense havi aktív felhasználóinak a száma 146,7 millió a legfrissebb adatok szerint, ami 17,5%-os növekedést jelent az előző év azonos időszakához képest.
Az internetes szolgáltatások bruttó árrése 76,9%-ra emelkedett, a felhasználói bázis tovább bővült
A Xiaomi internetes szolgáltatások szegmense továbbra is stabilan növekszik: bevétele, 12,8%-os negyedéves erősödést követően, 9,1 milliárd jüanra nőtt, 2025 első negyedévében. A bruttó árrés éves szinten 2,7 százalékponttal emelkedett, elérve a 76,9%-ot.
A Xiaomi internetes szolgáltatásainak felhasználói bázisa tovább bővült és globális szinten, valamint Kínában is rekordszintet ért el. 2025 márciusában a havi aktív felhasználók száma globálisan 718,8 millió volt, ami 9,2%-os növekedést jelent az előző év azonos időszakához képest, míg Kínában 181,1 milliót tett ki a számuk, ami 12,9%-os növekedést jelent az előző év azonos időszakához képest.
A Xiaomi intelligens elektromos jármű üzletágának gyártási kapacitása is folyamatosan nő, így reális az egész évre kitűzött 350 000 jármű leszállítása
A Xiaomi intelligens elektromos járműveiből, mesterséges intelligencia alapú megoldásaiból és egyéb új projektjeiből származó bevételei stabilan nőnek - ezek összbevétele 2025 első negyedévében elérte a 18,6 milliárd jüant. A Xiaomi SU7 sorozat szállításai folyamatosak: a negyedév során 75 869 jármű érkezett meg a vásárlójához. A Csoport tovább növeli a termelést, mert a cél 2025-re 350 000 darab jármű leszállítása.
A Xiaomi folytatja terjeszkedését, és egyre szélesebb körű értékesítési és szervizhálózatot alakít ki. 2025. március 31-én már 235 intelligens elektromos jármű értékesítési pont működött a vállalat számára, elérve 65 kínai várost.
Az elmúlt évben a Xiaomi SU7 sorozat bevezetése tovább növelte a Xiaomi prémium márkájának ismertségét. A februárban piacra dobott Xiaomi SU7 Ultra alaposan felbolygatta a prémium elektromos járművek piacát és 500 000 jüant meghaladó árával belépett az ultraprémium szegmensbe. A hamarosan megjelenő "nagy teljesítményű luxus SUV", a Xiaomi YU7 tovább fogja erősíteni a Xiaomi jelenlétét a prémium elektromos járművek piacán. A Xiaomi EV szállítási kapacitása folyamatosan nő - a szegmens indulása óta több mint 258 000 járművet szállítottak le. A havonta szállított autók száma az elmúlt hat hónapban mindig meghaladta a 20 000-et. Áprilisban, a 200 000 jüannál drágább modellek mezőnyében a Xiaomi SU7-ból adták el a legtöbbet.
A Xiaomi 200 milliárd jüant fektet kutatás-fejlesztésbe az elkövetkező öt évben, hogy technológiai fölényre tegyen szert a "chip, AI és OS" innovációk terén
A Xiaomi az alapvetőnek tartott, kulcsfontosságú technológiákba fog elsősorban befektetni a jövőben. A célja az, hogy globális vezetővé váljon a folyamatosan fejlődő csúcstechnológiai szektorban. A vállalat kutatás-fejlesztési kiadásai 2025 első negyedévében 6,7 milliárd jüant tettek ki, ami 30,1%-os növekedést jelent az előző év azonos időszakához képest. 2025. március 31-én a Xiaomi K+F részlegén dolgozó szakemberek száma soha nem látott szintre, 21 731 főre nőtt. A Xiaomi világszerte már több mint 43 000 szabadalmat jelentett be. A Csoport az elkövetkező öt évben 200 milliárd jüant készül K+F-re fordítani, tovább erősítve elkötelezettségét az alapvető, kulcsfontosságú technológiai innováció iránt.
Május 22-én a Xiaomi bemutatta saját fejlesztésű Xiaomi XRING O1 3nm SoC processzorát, amelyet okostelefonokban és táblagépekben fog alkalmazni. Ez mérföldkő jelentőségű fejlesztés a Xiaomi "chip, AI és operációs rendszer" stratégiájának megvalósításában. Miközben a Xiaomi következetesen arra törekszik, hogy technológiai fölényt érjen el versenytársaival szemben, új globális mércét állít fel az innováció és a legmodernebb technológiák terén.