Miután mélységekből küzdötte fel magát, a Huawei ismét a legkeresettebb mobilgyártóvá vált a kínai piacon.

Megannyi amerikai szankció és több mint négy év után ismét a Huawei a legnépszerűbb telefongyártó Kínában.
Hat negyedévnyi folyamatos bővülés után csökkentek az mobileladások Kínában: a 2025-ös második negyedévben 69 millió új telefont értékesítettek, ami éves szinten 4 százalékos mérséklődést jelent.
A legnépszerűbb márkák eladásai mind csökkentek, de a visszaesés mértéke jelentősen eltért egymástól. Ennek következtében a Huawei számára a csupán 3,4 százalékos visszaesés fordulópontot jelentett. A cég, amely korábban a globális rangsor élvonalában foglalt helyet, a Trump-kormányzat szankciói következtében került nehéz helyzetbe, mivel elvesztette a legfejlettebb chiptechnológia, az 5G és a Google Play-szolgáltatások használati jogát. Azóta a Huawei keményen dolgozott a hátrányok kompenzálásán, és ennek egyik eredményeként 2023-ról 2024-re 22 százalékkal növelte bevételeit. Ez a mobilpiacon még csak a második helyre volt elegendő, de az idei második negyedévben eladott 12,5 millió készülékével sikerült visszaszereznie az első pozíciót a kínai piacon.
A második helyen a 11,9 milliós Vivo áll (-10,1%), a harmadik pedig a 10,7 milliós Oppo (-5%).
Az elmúlt év során a legnépszerűbb telefongyártók között csupán a Xiaomi tudott növekedést elérni, hiszen 3,4%-os bővülésével 10,4 millió eladott készüléket könyvelhetett el, ami a negyedik helyhez volt elegendő. Ezzel szemben az Apple, amely 1,3%-os visszaesést mutatott, 9,6 millió iPhone-t értékesített, így az ötödik pozícióban végzett.