Leclerc felfedezte a Ferrari titkát, de Hamilton nem tud mit kezdeni a helyzettel? | M4 Sport


Charles Leclerc idén sikeresen megfejtette a Ferrari rejtélyes kódját. Hiába van Lewis Hamiltonnak is tudomása a titokról, a brit pilóta mégsem képes azt kihasználni. A monacói versenyző részletesen kifejtette, hogy miért.

Bevallása szerint Lewis Hamilton kínai sprintgyőzelme alaposan megbántotta a büszkeségét. Amikor a fiatal csapattársa ünnepelte a győzelmét, valószínűleg még nem sejtette, hogy ez a pillanat egy negatív fordulatot hoz majd a két versenyző szezonjában. A pár órával később megrendezett időmérő edzésen Hamilton teljesítménye már nem volt olyan kiemelkedő, vasárnap pedig, még egy épen maradt autóval is, lassabb időt futott, mint kollégája, Charles Leclerc, aki sérült első szárnnyal versenyzett.

Leclerc ezek után elkezdte hangoztatni, hogy talált egy új beállítási irányt az autóval, ami tetszik neki, és amivel érzése szerint a folytatásban stabilan többet fog tudni kihozni az autóból, mint addig. Míg Melbourne-ben 0,2 másodperc volt csak az előnye Hamiltonnal szemben az időmérőn, Kínában pedig mindkét kvalifikáción lassabbnak bizonyult, az azt követő három verseny komoly Leclerc-fölényt hozott. Szuzukában 0,3 másodpercre nőtt a különbség, Bahreinben és Szaúd-Arábiában pedig már 0,5-0,6 között mozgott. Ez a távolodás a két versenyző hangulatán is nyomot hagyott. Leclerc egyre elégedettebb az autóval és egyre magabiztosabb, Hamilton egyre bizonytalanabb és elveszettebb.

Miamiban Leclerc egyaránt igyekezett megvédeni Hamiltont, miközben világosan kifejtette a kettejük közötti helyzetet. "Mindig kihívást jelent, ha új csapathoz kerülsz, hiszen új rendszereket és munkafolyamatokat kell elsajátítanod, nem beszélve egy teljesen új autóról. Őszintén, én most csak magamra fókuszálok, és arra törekszem, hogy a lehető legjobbat hozzam ki magamból és az autóból – már ez is rengeteg munkát ad."

- méltatta a hétszeres világbajnokot a monacói.

Sanghaj kapcsán ugyanakkor jelezte, szerinte Hamilton azon a hétvégén egyszerűen csak beletrafált, és ennek köszönhetően nyerhette meg a sprintidőmérőt és a sprintversenyt. Felmerült, Hamiltonnak akkor azért ment jól, mert a Ferrarit nem kellett tele tankolni, és lejjebb engedhették a hasát. Leclerc szerint teljesen más volt az ok. "A kínai sprinten nyújtott nagyon jó teljesítményünknek szerintem nem volt köze az üzemanyagszinthez, inkább ahhoz, hogy sprintfutam volt, ami mindig egy lehetőség, mivel csak egy edzésed van, és egyből jól kezdtünk. Van esély rossz döntéseket hozni, és azoknak komoly következménye van. Lewis szerintem tökéletes tartományban kezdte a sprintidőmérőt és a versenyt Kínában, miközben mások küszködtek kicsit. Aztán szombat délutántól már nehezebb dolgunk volt a normál időmérőn" - magyarázta.

A folytatás új irányt vett – és ezúttal kedvező értelemben. Leclerc merész beállításokkal kezdett kísérletezni, amelyeknek köszönhetően egyre inkább ki tudta aknázni az SF-25-ös potenciálját. Hamilton viszont nem tudott lépést tartani vele. Leclerc szavaiból az is világosan kiderült, hogy a brit nem képes úgy kezelni az autó szeszélyes hátsó részét, mint ahogyan ő azt mesterien teszi.

"Ez nem mindig jelenti azt, hogy minden versenyen megtérül a befektetés, így fontos, hogy nyitottak maradjunk arra, hogy szükség esetén visszaforduljunk. Jelenleg azonban ezt az irányt vizsgáljuk, mert egyelőre csak a pozitívumait tapasztaljuk. Legalábbis a saját nézőpontomból, hiszen én igazán lelkes vagyok emiatt az irányvonal miatt."

Hamilton Bahrein előtt azt gondolta, segítségére lesz a Ferrari új padlólemeze és az, hogy elkezd közelíteni Leclerc beállításaihoz. Leclerc megerősítette e közelítés megvolt, ugyanakkor Hamilton a jelek szerint nem tudja úgy vezetni az autót, mint ő. "Mindig nagyon nehéz összevetni a versenyzők érzéseit, mert ha nem boldogulsz könnyen, mindig van valami, amivel jobban küzdesz, mint a másik versenyző, és ezért nem tudsz annyira gyorsan menni."

Mindez nem fest biztató képet Hamilton helyzetéről. Valójában úgy tűnik, hasonló szituációba csöppent, mint a Red Bullnál Max Verstappen csapattársai az elmúlt években. A Ferrari jelenleg ezzel az extrém iránnyal nyújtja a legjobb teljesítményt, de ez a módszer csak Leclerc számára használható. Ez azt jelzi, hogy a Scuderiának a fejlesztésekkel alapvetően módosítania kell az autója karakterén, és el kell érnie, hogy más iránnyal is kihozható legyen belőle hasonló teljesítmény.

Miamiban most újabb sprinthétvége jön. Egy új esélyt jelenthet Hamilton számára? Leclerc szerint akkor igen, ha ezúttal is meglovagolják a sprintek kevés edzéslehetőségéből adódó kiszámíthatatlanságát. "Sokat dolgoztunk a szimulátorban, hogy egyből jó tartományban legyünk. Minden csapatnál ez a cél, de ha jobban csinálod másoknál, akkor az egy lehetőség arra, hogy újra megcsináljuk, amit Kínában. Egy normál versenyhétvégén egyelőre nehezebb a McLaren kihívójává válni" - ismerte el, hogy a szerencsefaktor a barátjuk lehet a sprinteseményeken.

Related posts