Ki állította, hogy a Transitból nem lehet csőröst varázsolni?

A Ford Transit sokaknak beindítja a fantáziáját. Van, aki egyenesen egy izmos csőröst lát benne, ami mögé akár egy félpótkocsi is kapcsolható.
Idén ünnepli 60. születésnapját a Ford Transit, és ennek apropóján a márka nemrégiben egy figyelemre méltó Guiness Világrekordot állított fel, amelyben a Vezess is aktívan részt vett. Az ünnepi esemény keretein belül megrendezett Transit fesztiválra egy igazán különleges példány érkezett ebből a népszerű modellből. Ezt a különleges autót látva elmondható, hogy még az amerikai csőrös nyerges vontatók rajongóinak szívét is megdobogtatja, hiszen egyedülálló megjelenése és karaktere felidézi a klasszikus amerikai járművek varázsát.
Az első generációs Transitot a tulajdonosa egy igazán különleges amerikai stílusú csőrössé alakította. A mattfekete fényezés és a krómozott kipufogócsövek, amelyek az ég felé törnek, tökéletesen kiegészítik egymást, akárcsak a fényes üzemanyagtartály. Az összkép szinte tökéletes, mintha egy szakértő keze munkája lenne. Ha egy Peterbilt logó díszítené, azt is simán elhinné a néző, hiszen a megjelenés minden részlete magával ragadó és harmonikus.
„Nem emlékszem pontosan, mikor készült, de úgy tudom, hogy 1993-ban állt forgalomba. Eredetileg négykerekű, duplakabinos változatként gördült le a gyártósorról, és egy ideig a British Airways flottáját gazdagította a Heathrow repülőtéren” – mesélte érdeklődésemre Phil Gassor, a jármű büszke tulajdonosa. Hozzátette: a harmadik tengelyt már a későbbi átalakítás során kapta meg, ami megkövetelte az alváz megerősítését is, hogy elbírja a plusz terhelést.
Nemcsak az alvázat alakították át, hanem a motort is erősebbre cserélték. Jelenleg körülbelül 140 lóerős dízel erőforrás duruzsol benne. Az ötlet onnan ered, hogy 1978-ban a Truck magazin és a Ford készített egy ehhez hasonló kiadást. Az a példány ugyanakkor egy kicsit rövidebb volt és még félpótkocsi is járt hozzá (az igazság az, hogy Philnek is van otthon trélere, de azt nem hozta el a Transit festiválra). Ennek a járműnek a készítői tehát alapvetően azt a bemutató autót vették alapul.
A végeredmény önmagáért beszél. Ez a Ford Transit messze felülmúlja a hagyományos duplakabinos modellek által kínált kényelmet és komfortot. Az eredeti fülke mögé egy extra kabin került, amelyben egy jól felszerelt konyha várja a használatot: itt található mosogató, hűtő, sőt, még tűzhely is. Félpótkocsi nélkül, üres állapotban legalább 2,2 tonnás súllyal bír.
"Ez egy nagy jármű, éppen ezért óvatosan kell vezetni. Ráadásul nincs benne szervokormány, emiatt parkolásnál kicsit körülményesebb vele manőverezni. Egyáltalán nem kicsi a fordulóköre. Emellett egy kicsit hangos is a motorja, de ezzel nincsen semmi baj, ilyennek kell lennie" - tette hozzá Phil. A férfi a Vezessnek azt is elárulta, hogy még nem tudja, valaha megválik-e tőle. Immáron 22 éve az ő tulajdonában van és bízik benne, hogy sikerül megőriznie a jelenlegi állapotában.