Karácsony Gergely a külső kerületek közlekedésének fejlesztését metróbuszok bevezetésével képzeli el.


Európa több városában is működnek hasonló járatok.

A Budapesti Közlekedési Központ (BKK) új metróbuszok bevezetését tervezi a külső kerületekből - számolt be erről Karácsony Gergely hétfő délutáni Facebook-bejegyzésében.

A város vezetője felhívta a figyelmet arra, hogy 75 év távlatából is akadnak olyan részei Budapestnek, ahol a közösségi közlekedés még mindig nem tud versenyezni az autós közlekedés vonzerejével. Emlékeztetett arra is, hogy már több mint negyven éve, hogy a budapesti lakosság várja a káposztásmegyeri metrót, amelynek megépítését az aktuális kormány ígérete már régóta elhalasztotta.

A 3-as metró felújítása során, amely 225 milliárd forint értékben valósult meg, sajnos nem került sor a vonatirányítási rendszer cseréjére. A BKV azonban a rángatózó szerelvények működésére is igyekszik magyarázatot adni, amely sok utas számára okoz kényelmetlenséget.

"Bár rendelkezésünkre állnak a kötöttpályás fejlesztési terveink, a kormány és az Európai Unió közötti bonyolult viszony miatt továbbra is sok a kétség. Még ha a kormány Budapesttől el is von forrásokat, van, amiben gazdagabbak lettünk: az adatokban és a feldolgozásukra képes rendszerekben, valamint a hozzáértő szakemberekben. Az elmúlt évek során a BKK különös figyelmet szentelt az adatalapú tervezés technikai és szakmai alapjainak megerősítésére. Ennek pedig meg is lett az eredménye" - fejtette ki a politikus.

Ennek eredményeként egy innovatív fejlesztési terv született, amely az adatalapú tervezés révén, minimális erőforrással jelentős javulást hoz a külvárosban élők belvárosi eljutásában. A javasolt buszjáratok gyakori indulásokkal, a lehető legközvetlenebb útvonalakon és átszállás nélkül biztosítják az utasok eljuttatását a metróvonalakhoz. Ezáltal valós alternatívát nyújtanak az autós közlekedéssel szemben. A BKK metróbusz rendszeréről van szó – emelte ki Karácsony Gergely, aki hozzátette, hogy elindulnak a megvalósítás irányába, mivel ez nem csupán a külvárosi lakosok, hanem Budapest egész közlekedése számára kedvező fejlemény.

A metróbuszok koncepciója hasonló a Bus Rapid Transit (BRT) rendszerekhez, amelyeket már több európai nagyvárosban sikeresen alkalmaznak. Ezek külön buszsávok, priorizált jelzőlámpák és modern megállók segítségével garantálják a gyors és hatékony közlekedést. Párizsban és Stockholm egyes részein is működnek hasonló gyorsbusz-hálózatok, amelyek gyors és gördülékeny közlekedési lehetőséget nyújtanak az utasoknak.

Related posts