Érkeznek az új KRESZ-módosítások, amelyek keretében az idősebb autósokat egy speciális matricával láthatják el.

Ha a javaslatot elfogadják, a közlekedés világában egyértelművé válik, hogy ki az idősebb sofőr a volán mögött. A közelgő KRESZ-módosítások keretében az idősebb vezetőket egy különleges matricával fogják azonosítani.
Módosul a KRESZ, s bár az új közlekedési szabályokat már idén tavaszra ígérték, a jogszabályok véglegesítése várhatóan csúszik, de nem marad el hazánkban. Az autósok számára azonban már most is körvonalazódnak a legfontosabb változások, amelyek célja a közlekedés biztonságosabbá és átláthatóbbá tétele. Ennek egy része az idős sofőrökhöz kapcsolódik.
Az idősebb gépjárművezetők számára is új KRESZ-szabályok léphetnek életbe.
Az új szabályozás bevezethet egy speciális matricát az idősebb, már nem teljes vezetési képességekkel rendelkező sofőrök számára, vetődött fel a gondolat a módosításokban. Ez a megoldás segíthet a többi közlekedőnek jobban felismerni és alkalmazkodni az idősebb vezetők viselkedéséhez, indokolták. Ez azonban még korántsem elfogadott megoldás.
Az új szabályok bevezetése még nem történt meg, de a tervezett módosítások már most is heves vitákat és élénk érdeklődést generálnak. Az autósoknak célszerű lépést tartaniuk a friss fejleményekkel, hogy időben felkészülhessenek az új előírásokra.
Az idősebb sofőrök esetében nem várható sűrűbb vizsgáztatási gyakorlat.
Az uniós tárgyalások során elvetették a 70 év felettiek vezetői engedélyének 5 évre való csökkentését - számolt be róla a hitelforum.hu. A kötelező orvosi alkalmassági vizsgálatokról sem született döntés, ezt a kérdést a tagállamokra bízták. Ugyanakkor egy olyan javaslat került elő, amely lehetővé tenné, hogy a háziorvosoknak jogi kötelezettségük legyen értesíteni a hatóságokat, ha egy beteg alkalmatlan a közúti vezetésre, és az egészségi állapota veszélyeztetheti a közlekedés biztonságát. Az EU által tervezett új szabályozás - amelyhez minden tagországnak hozzájárulnia kell - egy egységes digitális vezetői engedély bevezetését célozza, amely az unió minden országában érvényes lesz.
Az idősebb vezetők nem jelentenek nagyobb kockázatot a közlekedésben.
A statisztika nem igazolja a közhiedelmet, miszerint az idős vezetők több baleset okoznak az utakon, felelte kérdésünkre a kaposvári közlekedési szakértő, aki szerint emiatt értelmetlen lenne a diszkrimináció.
Koncz István hangsúlyozta, hogy az idősebb korosztálynak különösen figyelnie kellene arra, hogy ha nem érzik magukat jól, akkor ne üljenek volán mögé. "A közlekedés nem csupán technikai, hanem etikai kérdés is; mindenkinek mérlegelnie kell, hogy cselekedetei veszélyeztethetik-e mások biztonságát" - tette hozzá.