Jari-Matti Latvala valóban realista, vagy csupán ügyesen játszik az ellenfelei pszichéjével?


Jari-Matti Latvala a Szardínia Rallyn visszatért a csapatfőnöki pozícióba a Toyotához, és érdekesen nyilatkozott az esélyekről.

A Toyota WRC-csapata különleges helyzetben van a Szardínia Rally során, hiszen Jari-Matti Latvala újra a csapatfőnöki szerepét tölti be. Az idei évben Latvala a Historic Európa-bajnokságban is versenyez, így amikor a két program ütközik, Juha Kankkunen lép a helyére, biztosítva ezzel a csapat folyamatos működését és a versenyzési lehetőségeket.

Márpedig a program gyalran ütközik, Latvala legutóbb a Svéd Rallyn vezette a csapatát, legközelebb pedig a Japán Rallyn fogja, így a Szardínia Rally után már csak egyetlen alkalommal lesz fizikailag is jelen az idei WRC-szezonban. Kankkunen sem teszi rosszul a dolgát, elvégre a Toyota mind az öt eddigi futamot megnyerte. Szardínia azonban hagyományosan a Hyundainak fekszik jobban...

"Portugáliában a csapat összességében kedvező teljesítményt nyújtott, de tisztában vagyunk vele, hogy Szardínián újabb komoly kihívások elé nézünk. A szakaszok rendkívül nehéz talajjal bírnak, amelyet egy vékony homokréteg fed, így az első néhány autó számára ez különösen csúszós lehet" - nyilatkozta Latvala.

Az első néhány autó pont a Toyota lesz, hiszen a csapat versenyzői jelenleg az első három helyet foglalják el a világbajnokságban, ami azt jelenti, hogy Elfyn Evans, Kalle Rovanperä és Sébestien Ogier takarítja az utat pénteken.

"Mivel Elfyn, Kalle és Seb állnak a világbajnokság élén, fel kell készülnünk arra, hogy a péntek kihívásokkal teli lesz. Ugyanakkor reméljük, hogy Sami és Taka kihasználják a lehetőségeiket, és harcba szállnak a dobogós helyezésekért – mondta Latvala. – Eddig fantasztikus szezont futottunk, de a verseny rendkívül éles, és reálisan kell látnunk, hogy nem minden futamot tudunk megnyerni. Ennek ellenére bízunk abban, hogy autónk erős és megbízható, és mindent megteszünk egy újabb kiváló eredményért."

A Szardínia Rally csütörtökön a hivatalos teszttel veszi kezdetét, ezt követően pedig péntektől 16 izgalmas gyorsasági szakasz vár a versenyzőkre, összesen 320,08 kilométernyi távval. A mezőnynek a forró, száraz időjárás kihívásaival is meg kell küzdenie a verseny során.

Related posts