Húsz évvel ezelőtt egy felejthetetlen és legendás összecsapás zajlott a svéd hófödte tájakon, ahol Solberg és Grönholm párharca nem csupán a versenypályán, hanem a rallysport történetében is maradandó nyomot hagyott.

A jövő heti Svéd Rally előtt felidézzük a húsz évvel ezelőtti versenyt, amely Petter Solberg és Marcus Grönholm kiélezett küzdelme miatt maradt emlékezetes.
A következő héten a Svéd Rallyval folytatódik a WRC-szezon, így érdemes visszatekinteni a húsz évvel ezelőtti eseményekre, amelyek örökre bevésődtek a motorsport szerelmeseinek emlékezetébe. Akkoriban a Subaru Imprezát kormányzó Petter Solberg és a Peugeot 307-est hajtó Marcus Grönholm között zajlott epikus harc tette felejthetetlenné a versenyt. A 2005-ös Svéd Rally különleges volt, hiszen a megszokott téli körülmények helyett enyhébb időjárás uralkodott, így a pályákon alig volt hó. Az autók sokszor laza murván száguldottak, ami komoly kihívást jelentett a téli gumik számára, és megnehezítette a versenyzők dolgát.
Gyorsan nyilvánvalóvá vált, hogy a verseny Petter Solberg és Oliver Grönholm párharcát hozza, a páros tempóját senki sem bírta tartani. Hiába nyerte meg a szezonnyító Monte-Carlo Rallyt Sébastien Loeb, neki sem volt esélye, ráadásul a második napon motorhiba miatt jócskán visszaesett a Citroën Xsara teljesítménye. Akkoriban a szabályok értelmében a motorblokkot nem lehetett szerelni, így Loeb nagyjából csak imádkozni tudott, hogy célba érjen.
Az első nap során a versenyzők pozíciói folyamatosan változtak, és a végén Grönholm került a legjobb helyzetbe, csupán 0.67 másodperces előnnyel Solberg előtt. A magabiztosságát azonban inkább csak a legnagyobb jóindulattal lehetett értékelni. A második napon sem voltak kevesebb izgalmak: a két versenyző szoros versenyt vívott egymással, és a 11. gyorsasági szakasz után, amikor a mezőny a verseny feléhez érkezett, Grönholm mindössze 0.1 másodperces előnnyel haladt Solberg előtt, miután majd kétszáz kilométert száguldottak.
A 13. szakaszon megfordult a helyzet, Solberg 9 másodperces előnyt adott Grönholmnak. A nap végére azonban a két versenyző között már 12.6 másodpercre nőtt a távolság. A harmadik nap első szakaszán Solberg ezt az előnyt még tovább növelte, így a 16. gyorsaságin Grönholm mindent latba vetett, hogy felzárkózzon. De sajnos, a próbálkozása végül nem hozott eredményt.
Ezután Grönholm végső erőfeszítéssel áthajtotta az összetört autót a célvonalon, és bár Solberg közben megelőzte őt a szakaszon, később neki is fel kellett adnia a versenyt.
A második pozíciót Loeb vette át, de sajnos 50 másodperces hátrányban volt, amikor két szakasz előtt az autója végleg leállt. A versenyt végül Solberg nyerte, míg Markko Märtin 2 perc 11 másodperces lemaradással a második helyen zárta a viadalt. Toni Gardemeister pedig, aki bő egy perces hátránnyal érkezett a célba, a harmadik helyet szerezte meg.
A világbajnoki címet abban az évben ismét Loeb hódította el, összegyűjtve 127 pontot. Solberg és Grönholm egyaránt 71 pontot értek el, de Solberg a több győzelmének köszönhetően végül a második helyen zárta a szezont.
Jövő héten kiderül, hogy az idén hasonló csatának leszünk-e a szemtanúi - hó ezútal biztosan lesz a Svéd Rallyn. A versenyt február 13-16-án rendezik meg.