Természetesen! Íme egy egyedibb megfogalmazás: "Ez az oka, amiért a magyarok még nem vonzódtak az elektromos autókhoz."

A magyar népesség körében egyre fokozódik az érdeklődés az elektromos autók iránt, azonban a többség még mindig várakozó állásponton van – derült ki a MOL megbízásából végzett országos reprezentatív kutatásból. A válaszadók egyharmada úgy véli, hogy a következő évtizeden belül elektromos járművet vásárolna, ám csupán 13 százalék tervez ilyen lépést a közeljövőben, vagyis az elkövetkező 5 évben.
A legnagyobb visszatartó tényezők továbbra is az ár, a hatótávolság és a töltőinfrastruktúra hiányosságai.
Habár az elektromos autók népszerűsége folyamatosan emelkedik Európa-szerte, a járműpiacok túlnyomó részesedését továbbra is a benzin- és dízelmotoros autók uralják.
Az ACEA legújabb statisztikái alapján az idei év első hat hónapjában az Európai Unió területén az újonnan forgalomba helyezett autók száma...
Magyarországon az idei magánvásárlói döntések jelentősen különböznek az Európai Unió átlagától:
A MOL, amely a hagyományos üzemanyagok piacának egyik kulcsszereplője a régióban, az utóbbi évek során tudatosan kezdte el szélesíteni szolgáltatásait az alternatív hajtású járművek irányába. A vállalat célja, hogy fokozatosan alkalmazkodjon a folyamatosan változó igényekhez, és a fosszilis üzemanyagok mellett a villamos energia és más fenntartható megoldások terén is hosszú távon megbízható partnerként jelenjen meg.
A MOL Plugee jelenleg hat különböző országban, több mint 200 helyszínen üzemeltet több mint 500 nyilvános töltőpontot, amelyek közül csaknem fele Magyarország területén található. A régiós lefedettség révén már elektromos autóval is könnyedén elérhető az Adria, azonban fontos hangsúlyozni, hogy az e-mobilitás nem csupán technológiai aspektusokat érint, hanem üzleti kihívásokat is rejt magában - emelte ki Czikora Tamás, a MOL-csoport mobilitási vezetője.
A kutatás megállapításai szerint az alternatív hajtású autók iránti érdeklődés leginkább a fiatalabb korosztályok és a magasabb jövedelmű háztartások körében figyelhető meg.
Jelenlegi helyzetünkben a háztartások számos kihívással néznek szembe.
A válaszadók alapján tehát az a kép rajzolódik ki, hogy a háztartások 17 százaléka több autóval rendelkezik.
A lakosság körében végzett felmérések szerint a megkérdezettek kétharmada azt gondolja, hogy a következő tíz évben jelentős változások várhatók az autópiacon. Az előrejelzések szerint a hibridek népszerűsége 27%-kal, míg az elektromos járművek részesedése 28%-ra nőhet. Emellett a hidrogénmeghajtás is egyre inkább teret nyer, bár kisebb mértékben, mindössze 6%-os arányban.
A magas ár és a korlátozott hatótáv továbbra is a legfőbb tényezők között szerepelnek, amelyek gátolják az elterjedést. Emellett sokan a vidéki területeken tapasztalható töltőhálózat hiányosságaira hívják fel a figyelmet, ami szintén jelentős akadályt jelent.
A MOL a legújabb kihívásokra válaszul jelentős lépéseket tett az elmúlt időszakban, hiszen drasztikusan megnövelte a nagy teljesítményű töltőpontjainak számát, különösen az autópályák mentén. Emellett csökkentette bizonyos töltési tarifákat is. Ezzel a lépéssel a vállalat célja, hogy az elektromos autózás a jövőben ne csupán könnyen hozzáférhető, hanem kiszámítható élménnyé is váljon, mind a városi közlekedésben, mind a hosszabb utazások során.
Kaderják Péter, a Magyar Akkumulátor Szövetség (HUBA) ügyvezetője szerint: "A kutatás eredményei megerősítik, hogy a társadalmi támogatottság és a lakossági attitűdök is kulcsszerepet játszanak a fenntartható mobilitás jövőjének alakításában."