A legújabb Kia merész és különleges formákkal robban be a piacra, amelyek igazán figyelemfelkeltőek és egyediek.

Csaknem másfél éve annak, hogy a Kia bemutatta az EV4 Conceptet, egy radikális formavilágú elektromos szedánt. A szériaverzió február legvégén tartja világpremierjét, a dizájnról azonban már most elárult egy s mást a cég.
Az "ellentétek egysége" filozófiáját megjelenítő formanyelv éles határvonalakat ötvöz finoman megformált tömegekkel, amelyek családi használatra ideális arányokkal rendelkeznek, miközben sportos elemekkel fűszerezik az összképet.
A Kia az EV4-et hivatalosan szedánként és ferdehátúként határozza meg, de valójában az egyik változatát inkább kupélimuzinnak, míg a másikat talán kombinak titulálnánk. Az elnevezések azonban nem a lényeg, hanem az, hogy a Kia továbbra is kitart a megszokott kereteken kívüli tervezés mellett. Amíg a piac nyitott az újdonságokra, addig örömmel fogadhatjuk a merész innovációkat, amelyekkel a gyártó próbálkozik.
A B-oszloptól előrehaladva az EV4 ugyanazt a lapos, hegyes formátumot követi, amely már az EV6 esetében is sikeresen megvalósult. A különbség azonban abban rejlik, hogy a lámpatestek függőleges elrendezésűek, nem vízszintesek, így az orrkialakítás magasabbnak és meredekebbnek tűnik.
A Kia EV4 Hatchback (vagy inkább kombi?) formája a mélyen ívelő gépházfedél vonalától egészen a hátsó részéig terjed, amely határozottan meghatározza az autó karakterét. A tető légterelője elegánsan zárja le a vonalvezetést, míg a domború kerékívek dinamizmust és erőt sugároznak. A 19 colos keréktárcsák különleges mintázata a Kia márkajelzés jellegzetes betűtípusát idézi, ezzel is hangsúlyozva a márka identitását. A tagolt felületű hátsó szárny alatt a karosszéria sarkain elhelyezett, háromágú lámpatestek határozzák meg a jármű szélességét, vizuálisan is kiemelve a sportos megjelenést.
A Kia EV4 Sedan, amit mi kupénak hívunk, lenyűgöző dizájnjával hívja fel magára a figyelmet. Fekete tetőoszlopai harmonikusan összekapcsolják az üvegfelületeket, így egy szinte megszakítás nélküli látványt nyújtanak. A hátsó szélvédő egyedi, lapos vonala egészen a diszkrét kacsafarokig vezeti a szemet, amely a karosszéria eleganciáját fokozza. Érdekes módon, a tetőkeretek hátsó sarkán található légterelő elemek is hozzájárulnak a jármű dinamikus megjelenéséhez. Ráadásul a keréktárcsák mindkét változatban azonosak, így az összkép még inkább egységes marad.
Mindkét karosszériaváltozat GT-Line kivitelben is elérhető, amely a szárny alakú első és hátsó lökhárítók, valamint a hármas tagolású keréktárcsák révén jelentős különbséget mutat az alapmodellekhez képest.
A Kia EV4 világpremierje február 27-én várható, ahol a márka más izgalmas elektromos újdonságai is reflektorfénybe kerülnek. Itt debütál az EV2 kisautó-koncepció, valamint a szériaérett PV5 furgon is, így a rendezvény igazi elektromos innovációk ünnepe lesz.