Fedezd fel a Mercedes titkos világát: vajon hogyan került a győzelmi trófea a zsákbamacskájukba? | M4 Sport

Ezúttal jól választott a Mercedes az F1-es zsákbamacskában. Toto Wolff és George Russell is szeretné tudni, hogyan került e meglepetés a csomagjukba...
Meglepetésként érkezett, hiszen a csomagból egy győzelmi trófea bukkant elő, miután a dolgok nem éppen a tervek szerint alakultak. George Russell Montreal után ismételten diadalmasan hagyhatta el a versenypályát, hiszen Szingapúrban újabb rajt-cél győzelmet szerzett. Ezen a pályán, ahol a Mercedestől nem sok sikert vártak, a brit pilóta teljesítménye mindenkit meglepett. A versenyt követően az M4 Sportnak adott interjújában megosztotta, hogy ha listát kellett volna készítenie a potenciális pole pozícióra esélyes pályákról, Szingapúr biztosan a legutolsó helyen végzett volna.
"Ma minden zökkenőmentesen alakult. Az autó és a versenyző szinte összhangban működtek, dominálva a versenyt. Az elején a közepes gumin szépen elhúzott, majd taktikai érzékével ügyesen beosztotta az előnyét. Egyszerűen fantasztikus volt" - értékelte Toto Wolff Russell vasárnapi teljesítményét.
A kérdésre, hogy honnan származik ez a lenyűgöző forma a Mercedestől, nem tudott válaszolni.
- jelentette ki Wolff, határozott hangon.
Konkrét magyarázat helyett inkább mintákra hívta fel a figyelmet. Elsősorban arra, hogy a mai versenyautók és gumik annyira érzékenyek, hogy sokszor a résztvevők számára is kiszámíthatatlan, hogy adott hétvégéken éppen mit dob nekik a gép.
Az autó aerodinamikai optimalizálása és a maximális mechanikai tapadás elérése rendkívül kis részleteken múlik, anélkül, hogy a gumik élettartamát veszélyeztetnénk. A Pirelli gumik működési tartománya is különösen érzékeny, és ez a virtuális szimulációkban nem mindig tükröződik. A pályán zajló valós események sokszor elkerülik a figyelmet, de nálunk a gumik, a pilóta és az autó már a kezdetektől fogva tökéletes összhangban működtek, és ez a harmónia felülmúlhatatlan előnyhöz juttatott minket.
Russellnek akadt egy érdekes magyarázata arra, miért teljesített a Mercedes kiemelkedően a lassú és meleg Szingapúri pályán, még úgy, hogy általában a hűvösebb időjárás kedvez a csapatnak. „Ez a gumik túlmelegedésével függ össze. Itt általában nagyobb a hőmérséklet-emelkedés, de most újraaszfaltozták néhány kanyart, és valamiért a gumik nem melegedtek át úgy, ahogyan azt vártuk. Szerintem ez az egyik fő tényező. De az igazat megvallva Lando hihetetlenül gyors volt. Hosszú ideig egy másodpercre volt Max mögött. Ha jobb időmérőt futott volna, szerintem simán elhúzott volna tőlünk” - osztotta meg véleményét a brit versenyző.
Wolff véleménye szerint ezek alapján már felesleges a jövőre vonatkozó találgatásokba bocsátkozni. "Igazán kihívás a helyzet. Austin teljesen más típusú pálya lesz: itt a csúcssebesség és a gyors kanyarok dominálnak. De ha valaki a legutóbbi verseny előtt azt mondta volna, hogy ilyen mértékben elhúzunk, azt is kétkedve fogadtam volna. Szóval igazán nehéz előrejelezni, mi fog történni."