A Cápák között legújabb évada egy igazán figyelemfelkeltő bomba-befektetéssel vette kezdetét - számolt be róla a Pénzcentrum.


Az új évad igazán izgalmasan indult a Cápák között, hiszen a legelső epizódban nemcsak bombabiztos befektetési lehetőségek kerültek terítékre, hanem olyan vállalkozók is színre léptek, akik inkább a szemfényvesztésre támaszkodtak, hogy megszerezzék a Cápák támogatását. Most pedig nézzük meg a nyitórész három legérdekesebb pitch-ét, amelyek garantáltan magukra vonják a figyelmet!

Vasárnap este izgalmas eseménynek lehettünk tanúi, hiszen elstartolt a Cápák között 8. évada az RTL-en. Ahogy már korábban is említettük, az üzleti showműsor friss arcokkal gazdagodott, akik közül hárman - Tóth Ildikó, Csillag Péter és Lotfi Farbod - már interjút is adtak a Pénzcentrumnak. Az új évad első része garantáltan nem okozott csalódást a nézőknek, hiszen bőven akadt benne üzleti lehetőség, de az érzelmek terén sem voltunk híján a meglepetéseknek. Az alábbi összefoglalónkban bemutatjuk a Cápák között 8. évadának nyitórészéből a három legizgalmasabb pitch-et.

A műsor egy igazi robbanással vette kezdetét: bemutatkozik a Magic Bomb, egy fürdőbombákat gyártó vállalkozás, amely 2023 szeptemberében alakult. Azóta már hét különleges terméket kínálnak online, és Magyarország egyik legnagyobb drogériahálózatának körülbelül 250 boltjában is elérhetők. A vállalkozó-trió állítása szerint fürdőbombáik egyedülállóak, mivel kézzel készített, vegán összetevőkből állnak, és a legjobb ár-érték arányt képviselik a piacon.

A pitchben az is elhangzott, hogy 40 millió forintos árbevétellel büszkélkedhetnek, zéró marketingköltséggel. A Cápákhoz 10 millió forintért érkeztek, amelyért cserébe 5%-os tulajdonrészt kínáltak a vállalkozásukból (ez 200 millió forintos cégértéket feltételez - a szerk.).

Nem kellett sokáig várni az első ajánlatra, hiszen Lakatos István már a pitch után azonnal belevágott a közepébe: 10 millió forintot ajánlott a Magic Bomb-nak, cserébe pedig 25%-os részesedést kért. A trió reakciója is gyors volt, hiszen szerettek volna meghallgatni más Cápa ajánlatokat is, de ezzel Lakatos István már el is tűnt a színről. "Take it or leave it" – mondta határozottan István, majd hozzátette, hogy "így döntöttek", és egy mosollyal távozott.

Ez jelenleg egy rendkívül népszerű irányzat, amely komoly üzleti lehetőségeket rejt magában.

Balogh Levente vette át a szót, és megjegyezte, hogy figyelemre méltó, miszerint nem csupán az informatikai szektorban tapasztalhatóak jelentős áttörések. A műsorból kiderült az is, hogy Magyarországon jelenleg 612 vállalat tevékenykedik az illatszer-nagykereskedelem területén, amelyek tavaly összesen közel 284 milliárd forintos árbevételt értek el.

Bojinka Miklós véleménye szerint a növekedés kulcsa a multinacionális cégek megcélzása, aminek érdekében megfelelő kapcsolati tőkével rendelkezik. Ugyanakkor a többi Cápa figyelmeztetett, hogy a piacon számos versenytárs nehezíti a helyzetet. Végül, hosszas alkudozás után, Miklós egy jónak tűnő ajánlatot tett: 10 millió forintos befektetése fejében 20%-os részesedést kért a fürdőbombás vállalkozásból. Ahogy ő fogalmazott, "Irány a csillagos ég!"

A Cápák között friss szériájának első epizódjában talán az egyik legizgalmasabb momentum az volt, amikor a pitchet nem egy hús-vér vállalkozó, hanem Félix, egy AI-bot, azaz egy mesterséges intelligencia szoftver nyitotta meg. Mint fogalmazott: "Félix vagyok, az OX-IT Kft. tulajdonosának, Eszes Tamásnak a mesterséges intelligencia személyi asszisztense. Célom, hogy személyes és üzleti asszisztensként is meghatározó szereplővé váljak."

Miért vagyok különleges? Mert egyedi megoldásokat kínálok, amelyek a B2B és B2C szegmensek igényeit egyaránt kiszolgálják. Rugalmasan integrálható vagyok ügyfélszolgálati rendszerekbe, időmenedzsment eszközökbe, sőt, akár automatizált adatkezelési folyamatokba is. Emellett, mint személyes asszisztens, segítek az egyéni felhasználóknak a napi feladatok hatékonyabb kezelésében, így mindenki számára megkönnyítem az életét.

- Fogalmazott Félix, majd hozzátette, hogy több nyelven is beszél, és különösen figyelmes a különböző kultúrák iránt. Ajánlata a következőképpen hangzott: "Kérek 100 millió forintot befektetésként, hogy tovább tudjam fejleszteni a képességeimet, felgyorsítsam a marketing tevékenységemet, és beléphessek a nemzetközi piacra. Cserébe 5 százalékos részesedést kínálunk az OX-IT fejlesztőcég, a Typhon Technology Zrt. részvényeiből." Végül Félix bemutatta az ötletgazdát és a vállalat tulajdonosát, Eszes Tamást.

A projekt vezetője szerint a vállalkozás főként a bérfejlesztés területén tevékenykedik, ahol a védelmi ipar kiemelt érdeklődést mutat különféle technológiai innovációk iránt. Három fő szegmensre összpontosítanak: B2B, B2C és a Software-as-a-Service (SaaS) modellre, ami egy előfizetéses alapú szoftverszolgáltatást takar. Félix megosztotta, hogy a B2B partnerek esetében az éves licencdíj 2-5 millió forint körüli összegre tehető. Ezzel a befektetés várhatóan már a második év során megtérül, és onnantól kezdve jelentős nyereséget hozhat. Ahogy Félix a bemutató elején kiemelte, a következő 2-3 évben akár négyszeres vagy ötszörös növekedés is elérhető.

Hiába volt a projekt elképzelése lenyűgöző, a Cápák nem tudtak bizalmat szavazni a vállalkozásnak, és egyre többen vonultak ki. Balogh Levente véleménye szerint az egész csupán illúzió, amit ugyan a tapasztalt üzletemberek megértenek, de nem kedvelnek. Meglepetésre az IT-szakértő Balogh Petya is kiszállt, mivel úgy ítélte meg, hogy ezt a terméket ő fél nap alatt le tudná programozni, majd őt követte Bojinka Miklós is, aki szintén elhagyta a projektet. Csak Lakatos István tett ajánlatot, ám ő is csupán szóbeli ígéretet tett arra, hogy egyeztetnek a közel 1000 főt foglalkoztató cégcsoportnál a termék bevezetésének és működtetésének részleteiről. A végső megállapítást Balogh Petya tette, aki úgy fogalmazott, hogy...

Ez nem csupán egy animáció, hanem egy különleges alkotás, amely a Chat GPT varázslatos világát kelti életre.

Horváth Anett egy valódi performansz keretében mutatta be cégét, a MIAAMOR-t és annak termékeit, a szójaviaszból készült gyertyákat és mécseseket. Balogh Petya a pitch előtt viccesen oda is szúrta a többi Cápának: "Remélem, nem átkoznak meg!"

A tűz és az illat évszázadok óta összefonódik az emberi létezéssel, mélyen gyökerezik kultúránkban és mitológiánkban, ahol gyakran a teremtés és újjászületés szimbólumaiként jelennek meg. Vállalkozásomban ezt a két csodálatos elemet ötvözve álmodtam meg gyertyáimat, melyek természetes alapanyagokból, szójaviaszból készülnek. Mindezek mellett minden egyes gyertya egy különleges meglepetést is magában hordoz, így nem csupán fényt és illatot, hanem örömet és izgalmat is csempésznek az életünkbe.

- Emelte ki Anett, majd hozzáfűzte, hogy sokan talán nem is tudják, de a kereskedelemben elérhető termékek jelentős része parafinból készül. A parafin, amely a kőolaj finomításának egyik mellékterméke, égése során olyan anyagokat szabadít fel, amelyek károsak lehetnek az egészségre. Anett azt is megosztotta, hogy a gyertyáik kizárólag fakanóccal készülnek, és 100%-ban szójaviaszból állnak.

A cég eredményei kapcsán a pitchben Anett azt is elárulta, hogy ugyan a vállalkozást csak 2,5 éve indította el, az első évben körülbelül 1500 terméket adtak el, és 8,5 millió forintos árbevételt sikerült termelnünk. A második évben tovább nőtt a biznisz, már 4000 terméket adtak el, és 24 millió forintos árbevételt sikerült elérniük. Az is kiderült, hogy a márkának saját üzlete van Veresegyházon, illetve együttműködnek Magyarország legnagyobb szuvenírboltjaival, többek között a reptéren is ott vannak a termékeik.

Most 5 millió forintos befektetésért érkezett a Cápák elé, cserébe 5 százaléknyi részesedést ajánlott. "Célom a vállalkozásommal az, ha gyertyáról és illatról van szó, mi legyünk az elsők, akik az emberek eszébe jutnak, mind Magyarországon, a későbbiekben pedig Európa szinten is" - zárta a pitchet Anett.

Orbók Ilona hangsúlyozta, hogy eddig még nem találkozott hasonló termékkel a piacon, amit Anett is megerősített, hozzáfűzve, hogy a magyar és európai piacon valóban nem található ilyen, csupán az Egyesült Államokban létezik hasonló termék. Az ajándékot rejtő gyertya bruttó ára 9000 Ft, míg a kisebb, ajándékot nem tartalmazó változatok árai 5000 Ft-tól kezdődnek. A Cápák kérdéseire válaszolva Anett azt is megosztotta, hogy közösségi média jelenlétük révén havonta 5-10 millió nézőt érnek el.

Anett pitchének különlegessége az volt, hogy egy innovatív termék kifejlesztésére és piacra dobására keresett támogatást a Cápáktól. Úgy tűnik, hogy nem ő az egyetlen, akit megihletett a relaxációs termékek iránti növekvő kereslet; több vállalkozó is észrevette ezt a piaci rést. Anett a fürdősók és fürdőbombák világában kíván szerencsét próbálni, hasonlóan a népszerű Magic Bomb termékekhez. Az ő termékei azonban egyedülálló ajándékélményt nyújtanak, hiszen a gyertyákhoz hasonlóan meglepetéseket rejtenek. A legnagyobb különbség pedig abban rejlik, hogy Anett különös figyelmet fordít az egészségre, és kizárólag bőrkímélő, természetes alapanyagokból alkotja meg a termékeit.

Bojinka Miklós szerint a gyertyák csomagolása hagy még kívánni valót maga után, így egyelőre nem látott piaci értéket a termékben, ezért kiszállt. Őt követte Balogh Petya is, aki mint fogalmazott, nem az ő világa a gyertyázás. Balogh Levente szerint ez a biznisz Anetté, úgy jó, ahogy ő csinálja, így ő is kiszállt. Orbók Ilona is gratulált Anettnek, de nem kívánt befektetni a vállalkozásba. Lakatos István viszont tett egy ajánlatot: megadta az 5 millió Ft-ot, amiért cserébe végül 10%-os tulajdonrészt kapott a vállalkozásból.

Tóth Attila és Tóthné Horváth Erika Mancsopell nevű családi vállalkozásában a malacok szabadon róják a mezőt, a tyúkok szívesen adják a tojást, és minden körforgásban van. Főként tojástermeléssel és húskészítmények gyártásával foglalkoznak.

De a tyúkok nem csak tojást tojnak, hanem a tyúktrágyából egy speciális eljárással szerves trágyát készítenek, amelyet pellett formájában tud hasznosítani a mezőgazdaság. A házaspár 50 millió forintot kért a Cápáktól fejlesztésre, amelyért cserébe a cégük 5% tulajdonrészét kínálták fel a befektetőknek.

Ez a tyúktrágyából készült pellet, amelyet a víz eltávolításával préselnek, egy praktikus, zsákolható és raktározható megoldás. Könnyedén szállítható, és trágyaszóró géppel egyszerűen, pontosan eljuttatható a mezőkre. Ezzel a folyamattal a körforgás teljes mértékben megvalósul, hiszen a fel nem használt maradványanyag visszakerül a természetbe, hozzájárulva ezzel az ökológiai egyensúly fenntartásához.

- mondta el Tóth Attila, aki azt is elárulta, hogy gazdaságukban jelenleg bő 30 ezer tyúk és 30 ezer csirke van. Ez az állomány hozzávetőlegesen 3000 ezer tonna trágyát ad egy évben, amiből nagyjából 2000 tonna száraz pellet készíthető. Ez a vállalkozó állítása szerint 200 millió forintos árbevételt tud generálni, amelyből hozzávetőlegesen 50-100 millió forintos profit lenne realizálható.

A Cápák érdeklődtek a versenytársak kiléte iránt, és Attila kifejtette, hogy bár valóban sok tojástermelő működik az országban, olyan vállalkozás, amely a tyúktrágyát szerves trágya-pellet formájában dolgozza fel, még nem található Magyarországon.

A befektetők pénzét a fejlesztések irányába kívánják fordítani, különösen egy olyan raktárcsarnok létrehozására, amely lehetővé tenné a pelletkészítést szigorúan ellenőrzött körülmények között. Tóth Attila hozzátette, hogy banki hitel is a lehetséges források között szerepel, azonban a cég jobban bízik a Cápák támogatásában. Elmondása szerint a teljes cégérték, beleértve a technológiai hátteret és az ingatlanokat, körülbelül 700-800 millió forintra rúg.

Miután a kérdések sorozata véget ért és számos részletet tisztáztak, a Cápák közül elsőként Orbók Ilona döntött úgy, hogy nem fektet be. Ezt követően Balogh Petya és Lakatos István is hasonlóan cselekedtek, mivel úgy vélték, hogy az agrárium ezen szegmense nem illik a saját üzleti stratégiájukhoz. Bojinka Miklós szintén arra a következtetésre jutott, hogy bár a termék és a vállalkozás potenciálisan sikeres lehet, jelenleg nincs elég energiája egy teljesen új szakma elsajátításához, ezért ő is visszalépett.

Balogh Levente a vállalkozásban rejlő lehetőségeket meglátva úgy döntött, hogy részesedést szeretne szerezni. Fontosnak tartotta, hogy a cég egészéből részesedjen, nem csupán a pellet-üzletágból. Ugyanakkor határozottan kijelentette, hogy az 5%-os tulajdonrész számára értelmetlen, ezért 25%-ot követel. Tóth Attila és Tóthné Horváth Erika 20%-os ajánlatukkal próbálták meggyőzni őt, de a felek végül nem tudtak közös nevezőre jutni az első tárgyalási fordulóban, és Tóthék távoztak a stúdióból.

Related posts