Bárányhús népszerűsítésére indult egy különleges húsvéti kampány, amely célja, hogy felhívja a figyelmet ennek a finom és tápláló húsnak az előnyeire. A kampány során különféle ínycsiklandó recepteket, hagyományos ételeket és kreatív elkészítési módokat m


Kép: Földes Tamás, a Budapest Vásárcsarnokai Kft. ügyvezető igazgatója a bárányhúst népszerűsítő húsvéti kampány sajtótájékoztatóján, amelyre 2025. április 2-án került sor a budapesti Központi Vásárcsarnokban. Fotó: Balogh Zoltán, Forrás: MTI.

Bárányhúst népszerűsítő kampány kezdődött. Tarpataki Tamás, az Agrárminisztérium (AM) agrárpiacért felelős helyettes államtitkára hangsúlyozta, hogy a juhtartás a legfenntarthatóbb állattenyésztési ágazatok közé tartozik, hiszen a környezetterhelése alacsony, a termékei pedig jól hasznosíthatók, külföldön is keresettek, kiváló minőségüknek köszönhetően az Új-Zélandból és az Egyesült Királyságból származó uniós behozatal mellett is versenyképesek.

A magyar juhtermékek piacán a legjelentősebb vásárlói kör a helyi és nemzetközi fogyasztók, akik egyaránt keresik a kiváló minőségű és autentikus ízeket.

A jelentős import mennyiséget részben az magyarázza, hogy a hazai fogyasztás meglehetősen alacsony: évente átlagosan mindössze 0,2 kilogramm jut egy főre. Ez különösen meglepő, mivel a juh- és bárányhús a magyar gasztronómia egyik régóta használt alapanyaga.

Az Agrármarketing Centrum (AMC) ügyvezetője szerint a bárányhús Magyarországon kevesebb figyelmet kapott, mint amit megérdemelne, hiszen a juhtartók kiváló beltartalmú, akár diétás és sportolói étrendbe is illeszthető termékeket állítanak elő. Érdemes tehát ezeket máskor is fogyasztani, bár a keresleti csúcs belföldön a húsvéti időszak - mondta Ondré Péter.

Related posts