Ausztria egy kísérlet keretében bevezette az óránkénti 140 kilométeres sebességhatárt, ám ezt a döntést viszonylag rövid időn belül visszavonta. A G7 gazdasági hírportálon megjelent információk szerint a határérték eltörlésére a tapasztalatok alapján kerü


Előzmények: a jobboldali osztrák pártok már a 2000-es években napirendre tűzték a sebességhatárok megemelését Ausztriában a hetvenes évek óta érvényben lévő általános 130 km/órás korláthoz képest. 2006 és 2007 között egy 12 kilométeres szakaszon 160 km/órás limittel is kísérleteztek.

A magyar autópályák sebességhatárának emelése 2001-ben történt, amikor is a korábbi 120 km/órás limitet 130 km/órára módosították. Az utóbbi időszakban, körülbelül egy éve, a közlekedési szabályozások felülvizsgálata került a figyelem középpontjába, miután az Építési és Közlekedési Minisztérium bejelentette a KRESZ reformját. Az új sebességhatár emelésének lehetősége mellett már korábban is felmerült a sebességkorlátozások szigorításának kérdése; például Karácsony Gergely főpolgármester is ezt a témát érintette Budapesten.

Tágabb kontextus: Európa-szerte aktuális a sebességhatárok emelése. Csehországban például a 150 km/órás limitet tesztelik bizonyos szakaszokon, és ehhez már Olaszországban is adott a jogszabályi lehetőség. Ausztriában az épp formálódó kormánykoalíció az autópályákon hatályos általános sebességkorlátozást 150 km/órára emelné.

Felülnézet: főleg jobboldali pártok vállalják fel a károsanyag-kibocsátás növekedésével járó intézkedést, ami az általános sebességhatár nélküli autópályáiról ismert Németország esetében is szembetűnő, a korlátlan száguldás lehetőségét ott is leginkább a zöld és baloldali értékeket képviselő pártok kritizálják.

Related posts