A parkolási problémákra egy különleges megoldásként a négyszögletes kerék kerül előtérbe, amely innovatív módon segíthet a helykihasználás javításában.

Mi lehetne a megoldás? Kevesebb autó, vagy minden szabad területet leaszfaltozni parkolóként? A Győri kapuban beharangozott drasztikus lépések hallatán a lakók között heves viták és érzelmek törtek felszínre. A parkolási helyzet most a középpontba került.
A végső válaszra bukkantunk, még ha a megfogalmazás szarkasztikus éllel is bír, de egy Facebook-kommentelő találta el a lényeget:
A zöld szemlélet és a fenntartható városfejlesztési elképzelések hívei valószínűleg egyetértenének a felvetéssel. Ezzel szemben a többi vélemény, amit hallani lehet, sokkal inkább eltérő. A parkolási problémák mindig is heves vitákat váltanak ki, hiszen sokakat érzékenyen érintenek. A "tuti" megoldás pedig, mint tudjuk, nem létezik; a nagyvárosok világszerte hasonló kihívásokkal néznek szembe.
Parkolás vagy zöldterületek? A városi élet egyik legizgalmasabb dilemmája! Míg sokan a kényelem és a gyors elérhetőség érdekében a parkolóhelyek bővítését sürgetik, addig mások a természet védelmére és a zöldfelületek megőrzésére hívják fel a figyelmet. A kérdés nem csupán az autók elhelyezéséről szól, hanem a városok jövőjéről is: hogyan tudjuk harmonikusan összeegyeztetni a modern életmódot a természetes környezettel? Lehet, hogy a megoldás a fenntartható közlekedési alternatívákban és a zöld városi tervezésben rejlik, ahol a parkolás és a természet egyaránt helyet kap.
A Győri kapu a friss "kísérleti terep", ahol valami újjal próbálkozik az önkormányzat, illetve a körzeti képviselő (aki személyében történetesen azonos a közlekedési szakterületért felelős városházi alpolgármesterrel). Hollósy András néhány hete jelentette be a nagyközönség számára, hogy a lakótelep bizonyos részén elkezdik "a parkolási helyzet rendbetételét", nevezetesen hogy "ha hazaérnek a nap végén, akkor lakásukhoz a legközelebb tudjanak parkolni", mármint az ott lakók. Mielőtt belemennénk a részletekbe, szögezzük le, a téma alaptétele manapság nem kérdéses. Ahogyan nem lehet a városi főutakon a forgalom keresztülhaladási sebességét (pusztán) a sávbővítéssel garantálni, ugyanúgy képtelenség arra számítani, hogy "végtelen számú" új parkolóhely létesítésére lenne szükség a manapság ismert áldatlan helyzet megoldására. Néhány éve a miskolci önkormányzat égisze alatt elkezdődött minderről egy társadalmi szintű együttgondolkodás, aminek például ilyen helyzetelemző cikkek, másrészt lakossági fórumok és kérdőívek lettek az eredményei. Az utóbbiak legérdekesebbikébe be is került egy grafika, ami összefoglalja a lényeget: lehetetlen olyan mértékig leaszfaltozni minden talpalattnyi földet (zöldterületet!), mint amennyi autóval rendelkeznek napjainkban az emberek.
A világ különböző szegleteiből számos inspiráló példát gyűjtöttek össze, amelyek a helyes irányt hivatottak megmutatni. Találhatunk helyi kezdeményezéseket, mint például Miskolc Szinva teraszának megújulása, de nemcsak itthon, hanem Groningenben (Hollandia) is találunk figyelemre méltó projekteket.